Dizel Araç Sahipleri Dikkat! Yasaklama Kararı Kapıda!

Avrupa Birliği, benzinli ve dizel araçlara uygulanan yasakları genişletiyor. 2030'dan itibaren yalnızca satış değil, kiralama işlemleri de yasaklanacak. Bu yeni düzenleme, otomotiv sektöründe ve ikinci el araç pazarında önemli dönüşümlere yol açabilir.

Dizel Araç Sahipleri Dikkat! Yasaklama Kararı Kapıda!

Avrupa Birliği, içten yanmalı motorların kullanımına yönelik önemli bir değişiklik üzerinde çalışıyor. Bu yeni düzenleme, benzinli ve dizel araçların hem satışını hem de kiralanmasını yasaklamayı öngörüyor. Planlanan kısıtlamanın 2030 yılından itibaren uygulanmaya başlaması bekleniyor. Bu durum, araç kiralama sektörü ve ikinci el pazarı için önemli bir dönüşüm süreci başlatabilir.

2023 YILINDA ARAÇLAR İÇİN BELİRGİN BİR DÖNEM

Almanya merkezli Bild gazetesinin Avrupa Komisyonu'na dayandırdığı habere göre, 2030 yılı itibariyle araç kiralama şirketlerinin içten yanmalı motorlu araç alması yasaklanabilir. Buna göre, Europcar ve Sixt gibi büyük firmaların filolarını sadece elektrikli otomobillerle güncellemeleri gerekecek.

Araç 10-4

Avrupa'daki araç kiralama firmaları, genellikle filolarını her 1 veya 2 yılda bir yenilemektedir. Bu döngüyü göz önünde bulundurursak, yasağın uygulanmasıyla birlikte 2032 yılına kadar kiralık araçların büyük bir kısmının elektrikli olması muhtemel görünüyor.

Yeni düzenlemenin sadece araç kiralama şirketlerini kapsamayabilecek olduğuna dair uyarılar mevcut. Avrupa'da satılan yeni otomobillerin %60'ı kurumsal filolara gitmektedir. Bu nedenle, düzenlemenin kapsamının genişletilmesi durumunda otomotiv sektörü, çok daha geniş bir etkiyle karşı karşıya kalabilir. Bunun yanı sıra, kurumsal filo satışlarının azalması, 2035 yılında yürürlüğe girecek içten yanmalı motorlu araç satış yasağının etkilerini daha erken ortaya çıkarabilir.

Araç 5-4

Yeni kısıtlamalar, ikinci el araç pazarını da etkileyecek gibi görünüyor. İçten yanmalı kurumsal filo araçlarının piyasaya çıkmasının zorlaşmasıyla, 2030 sonrası ikinci el dizel ve benzinli araçların sayısının azalması ve fiyatlarının artışa geçmesi olası.

Üreticiler açısından ise durum daha karmaşık. Filo siparişlerindeki azalma, içten yanmalı motorlu araçların üretimini kârsız hale getirebilir. Bu durum, bazı markaların yasak yürürlüğe girmeden önce benzinli ve dizel modellerini tamamen piyasadan çekmesine yol açabilir.

Avrupa Komisyonu, Bild gazetesine verdiği demeçte, düzenlemelerin hâlâ taslak aşamasında olduğunu ve henüz resmi bir karar alınmadığını belirtti. Ancak, 2030 yılından itibaren kiralık ve kurumsal filolarda içten yanmalı araçların kademeli olarak devre dışı bırakılması planlanıyor.