Manisa'da Üretilecek! Dünyaya Açılacak BYD Modelleri Açıklandı: Made in Türkiye

BYD, Türkiye'yi Avrupa'nın lider üretim merkezi haline getirmek için harekete geçti. Macaristan'ı geride bırakacak dev modeller Manisa'da üretilecek!

Manisa'da Üretilecek! Dünyaya Açılacak BYD Modelleri Açıklandı: Made in Türkiye

Çin merkezli elektrikli araç üreticisi BYD'nin Manisa'da kurulacak fabrikanın geleceği konusunda kamuoyunda "acaba proje iptal mi olacak?" tartışmaları sürerken, dünyaca ünlü haber ajansı Reuters, dikkat çeken bir bilgiye ulaştı. Üç farklı kaynağa dayanan bu iddiaya göre, BYD, Türkiye'deki fabrikayı, Avrupa'daki diğer yatırım merkezi olan Macaristan'ın önüne koyarak üretim faaliyetlerine Türkiye'de başlayacak. Bu durum, markanın Avrupa planlarının merkezine Türkiye'yi koymuş olabileceğine işaret ediyor.

"TÜRKİYE ÜRETİMDE MACARİSTAN'I GERİDE BIRAKACAK!"

Reuters'ın aktardığı bilgilere göre, her iki Avrupa fabrikasının da 2026'da faaliyete geçmesi bekleniyor; ancak Manisa'daki tesisin üretim kapasitesinin, Macaristan'daki fabrikanın başlangıç hedeflerini geride bırakacağı öngörülüyor. Macaristan tesisi için 2026'da 20-50 bin araçlık bir üretim hedeflenirken, Manisa fabrikasının bu tarihte çok daha yüksek bir üretim kapasitesine sahip olacağı ifade ediliyor.

Ancak bu iddialar sadece bununla sınırlı değil. Kaynaklar, BYD'nin Manisa'daki fabrika için daha büyük hedefleri olduğunu belirtiyor:

  • 2027 yılı itibarıyla 150.000 adetlik üretim hedefi aşılacak.
  • 2028'de üretim kapasitesinin artırılması planlanıyor.

Bu rakamlar, Manisa'nın BYD için yalnızca bir montaj tesisi değil, aynı zamanda Avrupa'nın en önemli üretim ve ihracat merkezlerinden biri olma yolunda ilerlediğini gösteriyor.

fas5f5a5f.jpgTemmuz 2024'te BYD ile Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı arasında Türkiye'de yatırım yapma konusunda bir anlaşma imzalandı.

"MADE IN TÜRKİYE" ETİKETLİ BYD MODELLERİ ORTAYA ÇIKTI!

Reuters'ın haberi, Türkiye'de üretilecek ve "Made in Türkiye" etiketiyle tüm Avrupa pazarına sunulacak heyecan verici elektrikli araç modellerini de gün yüzüne çıkardı. İşte o modellerin listesi:

Tamamen Elektrikli Araçlar (EV): Seal U (yenilenen adıyla Sealion 6) ve Sealion 5.

Prizli Hibrit Araçlar (PHEV): Seal U DM-i ve Seal 6.

BYD'nin Macaristan tesisinde ise Atto 2, Atto 3, Dolphin ve Dolphin Surf gibi B segmenti ve kompakt araçlar üretilmesi planlanıyor. Bu durum, Türkiye'nin daha büyük ve katma değerli SUV modellerine odaklanacağını gösteriyor.

STRATEJİK DEĞİŞİKLİĞİN ALTINDA YATAN NEDENLER: TÜRKİYE'NİN Avantajları

BYD'nin bu stratejik karar değişikliğinin arkasında Türkiye pazarına ve üretim koşullarına dair yeni bir analiz bulunuyor. Şirketin başlangıçta Türkiye'deki operasyonları prizli hibrit modeller üzerine kurguladığı, ancak sonrasında buradaki düşük üretim maliyetleri ile elektrikli araç pazarındaki hızlı büyümeyi fark ederek planlarını değiştirdiği düşünülüyor. Böylelikle tam elektrikli araç üretimine yöneldiği tahmin ediliyor.

"DAHA İNŞAATA BAŞLANMADI" ELEŞTİRİLERİNE CEVAP MI?

Manisa'daki fabrika arazisinde inşaat çalışmalarının henüz başlamamış olması, projeye dair katılımcılar arasında bazı soru işaretleri oluşturuyordu. Ancak Reuters'ın bu haberi, fiziksel inşaat süreci henüz başlamamış olsa da, BYD'nin stratejik planlamasında Türkiye'nin öncelikli bir konumda olduğunu ve projenin gizli bir hızla devam ettiğini ortaya koyuyor. Bu son dakika gelişimi, Türkiye'nin küresel elektrikli otomobil üretimindeki yerini sağlamlaştıracak önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.