Dijital Dönüşümde Öncü Adım: Büyükşehir’den Muhtarlara Alo Muhtarım Desteği!

Manisa Büyükşehir Belediyesi, mahallelerin taleplerine daha etkili ve şeffaf bir şekilde yanıt vermek için “Alo Muhtarım” dijital platformunu hayata geçirdi. Sadece muhtarların kullanabileceği bu sistem sayesinde, mahallelerdeki sorunlar doğrudan belediye birimlerine aktarılabiliyor. Böylece hem zaman hem de kaynak tasarrufu sağlanırken, sorunlara müdahale hızı artıyor.

Dijital Dönüşümde Öncü Adım: Büyükşehir’den Muhtarlara Alo Muhtarım Desteği!

Manisa Büyükşehir Belediyesi, teknolojiyi yerel yönetim süreçlerine entegre ederek akıllı şehir hedefleri doğrultusunda önemli adımlar atıyor. Bu kapsamda hayata geçirilen “Alo Muhtarım” uygulaması, muhtarlar ile belediye arasında iletişimi yenilikçi bir şekilde güçlendiriyor. Muhtarlar, bu uygulama sayesinde ticaret ışığında mahallelerine ait talepleri, belediyeye gitme gerekliliği olmaksızın, bulundukları yerden hızlıca yazılı olarak iletebiliyor. Aynı zamanda, karşılaştıkları sorunların fotoğraflarını ekleyerek doğrudan iletişim kurma imkanı da sunuluyor. Uygulama, muhtarların taleplerini ilgili birimlere doğrudan iletmesini sağlıyor. Böylece mahallelerden gelen şikayetlerin hızlı bir şekilde değerlendirilmesi ve çözülmesi sağlanıyor.

Muhtarların Takdiri: “İşimizi Kolaylaştırdı”

Yunusemre ilçesi Demirci Mahallesi'nin muhtarı Ziyanur Bilge, uygulamayı değerlendirirken “Önceden sorunları halktan dinleyip ya da şahsen gözlemleyerek tespit etmek ve ardından belediyeye gidip başvuru yapmak zorunda kalıyordum. Manisa'ya git-gel yapmak en büyük zorluktu. Ancak şu anki Üzüm uygulaması içindeki Alo Muhtarım seçeneği, işlerimizi önemli ölçüde kolaylaştırdı. Belediyeye gitmeden, internet bağlantısının olduğu her yerden uygulamaya erişim sağlayarak taleplerimizi ve şikayetlerimizi iletebiliyoruz" şeklinde konuştu. Fotoğraf yükleme imkanı da olduğuna dikkat çeken Bilge, “Aynı zamanda, gördüğümüz sorunların fotoğraflarını çekip anında gönderebiliyoruz. Bu, uygulamanın en güzel özelliklerinden birisi. Yalnızca yazılı olarak değil, sorunun fotoğrafını çekip anında belediyemize iletebiliyoruz. Manisa Büyükşehir Belediyesi’ne bu harika program için teşekkür ederim. Özellikle uzak yerlerde yaşayan muhtarlar için ulaşım sorununun giderilmesi büyük bir avantaj. Emeği geçen tüm arkadaşlara, Büyükşehir Belediye Başkanı Besim Dutlulu’ya da teşekkür etmek istiyorum. Muhtarlara değer veren, onların sorunlarını dinleyen ve halkçı bir yaklaşımla hizmet veren bir belediye var. Bunu birebir deneyimleme fırsatım oldu. Muhtarlara randevusuz olarak Belediye Başkanımızla görüşme imkanı sağlandığı için de ayrıca teşekkür ederim” dedi.

“Amacımız, Muhtarları ve Halkı Belediye ile Bütünleştirmek”

Manisa Büyükşehir Belediyesi Bilgi İşlem Dairesi Akıllı Şehirler Şube Müdürü Mehmet Efe, “Üzüm uygulaması, belediyemizin dijital dönüşüm hedefleri doğrultusunda hizmetleri tek bir noktadan sunmak amacıyla geliştirilmiş kapsamlı bir mobil platformdur. Bu uygulama aracılığıyla e-belediye hizmetlerine, şehirle ilgili bilgilere, altyapı faaliyetlerine ve güncel su, elektrik kesintilerine anında ulaşmak mümkündür. Üzüm uygulaması, sosyal yardımlar, sokak hayvanlarını sahiplenme gibi konularda da vatandaşlara dijital çözümler sunuyor. Ayrıca, Alo Muhtarım modülü sayesinde muhtarlarımızın belediyeyle daha hızlı ve etkili iletişim kurabilmesine olanak sağlanmaktadır” şeklinde ifade etti. Efe, “Vatandaşların sorunlarına hızlı bir yanıt vermek ve muhtarlarımızla sağlam bir iletişim kurmak istiyoruz. Alo Muhtarım uygulaması, yerel yöneticilerimiz ile belediye arasında bir köprü işlevi görüyor. Tüm muhtarlarımız sisteme tanımlı ve doğrudan giriş yaparak mahallelerindeki sorunları iletebiliyor. Bu sorunlar, ilgili birimlere anında intikal ettiriliyor. Böylece sorunları daha hızlı çözebiliyor ve süreci kayıt altına alıyoruz” dedi.