Yeni Nissan Qashqai e-POWER: 1200 KM Menzil ve Sadece 4.5 Litre Tüketim ile Geliyor!
Nissan, elektrikli sürüş keyfini şarj endişesi olmadan yaşatan yeni nesil e-POWER teknolojisini tanıttı. Tek bir depo ile 1200 kilometreye kadar menzil sunan sistem, yakıt tüketimini ise 4,5 litre/100 km seviyesine indirgiyor. Bu yenilikçi teknoloji, Eylül 2025’ten itibaren yenilenen Qashqai modelinde Avrupa’da yer alacak. Emisyonları azaltan ve sesi hafifleten bu sistem, C-Crossover segmentinde devrim yaratmayı amaçlıyor.

Nissan, dört yıl önce tanıttığı ve büyük ilgi toplayan e-POWER teknolojisini kapsamlı bir şekilde yeniledi. Bu yenilikle birlikte marka, geleneksel içten yanmalı motorlu araçlardan elektrikli mobiliteye geçişi kolaylaştıracak kaynaşma oluşturmayı hedefliyor. Güncellenmiş teknoloji, yakıt verimliliğini düşürmeyi, emisyonları azaltmayı ve sürüş sırasında daha fazla sessizlik sağlamayı vaat ediyor.
ŞARJ GEREKTİRMEDEN ELEKTRİKLİ SÜRÜŞ: E-POWER SİSTEMİNİN ÇALIŞMA ŞEKLİ
Nissan'ın geliştirdiği e-POWER teknolojisi, geleneksel hibrit sistemlerle kıyaslandığında önemli bir farklılık taşıyor. Sistem, tekerleklere güç aktarımını her zaman elektrik motoruyla sağlıyor. Benzinli motor ise bir jeneratör gibi işlev görerek, doğrudan tekerlekleri hareket ettirmekten ziyade yalnızca elektrik motoruna enerji sağlamak veya bataryayı şarj etmek için devreye giriyor. Bu sayede, şanzımanla veya tekerleklerle doğrudan bir bağlantı olmadığı için sürüş deneyimi, vites geçişine ihtiyaç duymadan tamamen elektrikli araçlarda olduğu gibi sarsıntısız ve anlık tepki veriyor. Ayrıca, rejeneratif frenleme sistemi sayesinde yavaşlama esnasında ortaya çıkan kinetik enerji bataryayı şarj etmekte kullanılıyor.
YAKIT TÜKETİMİ VE PERFORMANSTA YENİLIKLER
Yeni nesil e-POWER, hem verimlilik hem de performans açısından önemli iyileştirmelerle donatıldı. Nissan'ın açıklamalarına göre, güncellemeler sayesinde araç daha az yakıt tüketiyor ve performans açısından daha yetenekli hale getirildi.
Yakıt Tüketimi: WLTP kriterleri doğrultusunda 4,5L/100km seviyesine indirildi. Bu, Qashqai'yi C-Crossover segmentindeki en ekonomik modellerden biri haline getiriyor.
Menzil: Tek depoyla ulaşılabilecek menzil 1200 kilometreye kadar çıkabiliyor.
CO₂ Emisyonu: Karbondioksit emisyonu %12 oranında azalarak 102g/km seviyesine çekildi.
Daha Sessiz Kabin: Sürüş esnasında kabinde meydana gelen gürültü 5,6 dB oranında azaltılarak elektrikli otolara yakın bir sessizlik sağladı.
Ekstra Güç: Spor Modu aktif edildiğinde anlık +10kW güç artışı sunarak daha dinamik bir sürüş tecrübesi ortaya koyuyor.
YENİ MOTORDAKİ GELİŞİMLER
Yeni e-POWER'ın temelini oluşturan motor, jeneratör ve invertör gibi unsur ve bileşenler tek bir kompakt yapı içinde bir araya getirilmiş durumda. Motor gücü 140kW ve batarya kapasitesi 2,1 kWh olarak korunmakla birlikte, 1.5 litrelik üç silindirli turbo benzinli motor tamamen yenilendi.
Nissan'ın patentli STARC yanma teknolojisi sayesinde motor, düşük devirlerde daha etkin ve sessiz bir şekilde çalışabiliyor. Ayrıca, yeni ve daha büyük turbo ünitesi sayesinde otoyol sürüşü esnasında motor devri 200 rpm azaltılarak genel gürültü seviyesi düşürülmüştür. Bunun yanında, yeni 0W16 yağ kullanımı ve uzatılan bakım süreleri (15.000 km'den 20.000 km'ye çıkarılarak) ile genel sahip olma maliyetinin azaltılması hedefleniyor. Almanya'nın otomobil kulübü ADAC tarafından gerçekleştirilen bağımsız testler, yeni sistemin gerçek dünya koşullarında %16'ya varan yakıt tasarrufu sağladığını ortaya koymuştur.
AVRUPA TANITIMI EYLÜL 2025'TE GERÇEKLEŞECEK
Yenilenen e-POWER teknolojisine sahip Nissan Qashqai, ilk olarak Eylül 2025'ten itibaren Avrupa pazarlarında satışa sunulacak. Nissan'ın İngiltere'nin Sunderland fabrikasında üretilecek olan model, aynı zamanda teknolojik açıdan da güncellenmiş durumda. 3D Çevre Görüş Monitörü ve geliştirilmiş ProPILOT sürücü asistans sistemleri yeni Qashqai'de bulunacak. Bu teknoloji, özellikle elektrikli araca geçiş sürecinde şarj altyapısı ve menzil gibi konularda endişe duyan sürücüler için pratik bir çözüm sunuyor.